УРОК У СИСТЕМІ
ОСНОВНИХ МОДЕЛЕЙ НАВЧАННЯ
Елементи уроку,
побудованого на принципах моделі прямого викладання
Орієнтація
повторення пройденого матеріалу;
уведення нових понять;
постановка задач;
опис змісту та плану проведення уроку
Подання нового матеріалу
подавати матеріал невеликими порціями;
забезпечити наочну ілюстрацію понять;
наводити велику кількість різноманітних прикладів;
моделювати ситуації;
уникати відхилень від теми;
повторно пояснювати складні моменти;
перевіряти розуміння учнями основних положень;
забезпечувати зворотний зв'язок
Структурована практика
учитель разом з учнями розв'язує задачу або аналізує певний приклад
Керована практика
учні працюють самостійно, учитель забезпечує контроль і зворотний зв'язок
Самостійна практика
Учні працюють самостійно безпосередньо зворотного зв’язку з учителем
Перевірка розуміння
Учитель добирає питання або вправи, за допомогою яких виявляє ступінь
розуміння нового матеріалу
Підсумок і завершення уроку
Повторюються основні поняття, аналізуються навчальні цілі з позицій їх
досягнення
Навчання за моделлю
прямого викладання має як переваги, так і недоліки. До переваг можна віднести:
·
підсилення акценту
на меті «здобуття знань»;
·
ефективність при
навчанні дисциплінам, провідною ціллю яких є набуття знань;
·
високий ступінь
контролю процесу навчання та навчального середовища з боку вчителя;
·
ефективне
використання часу;
·
можливість
підвищення самооцінки учнів. До недоліків моделі можна віднести:
·
іноді пасивну
участь учнів у процесі опанування нових знань;
·
високий рівень
структурованості та повний контроль із боку вчителя не створює достатньої
мотивації для всіх учнів.
Комментариев нет:
Отправить комментарий