четверг, 2 апреля 2015 г.

УРОК У СИСТЕМІ ОСНОВНИХ МОДЕЛЕЙ НАВЧАННЯ




УРОК У СИСТЕМІ ОСНОВНИХ МОДЕЛЕЙ НАВЧАННЯ

Елементи уроку, побудованого на принципах моделі прямого викладання

Орієнтація

повторення пройденого матеріалу;
уведення нових понять;
постановка задач;
опис змісту та плану проведення уроку

Подання нового матеріалу

подавати матеріал невеликими порціями;
забезпечити наочну ілюстрацію понять;
наводити велику кількість різноманітних прикладів;
моделювати ситуації;
уникати відхилень від теми;
повторно пояснювати складні моменти;
перевіряти розуміння учнями основних положень;
забезпечувати зворотний зв'язок

Структурована практика

учитель разом з учнями розв'язує задачу або аналізує певний приклад

Керована практика

учні працюють самостійно, учитель забезпечує контроль і зворотний зв'язок

Самостійна практика

Учні працюють самостійно безпосередньо зворотного зв’язку з учителем

Перевірка розуміння

Учитель добирає питання або вправи, за допомогою яких виявляє ступінь розуміння нового матеріалу

Підсумок і завершення уроку

Повторюються основні поняття, аналізуються навчальні цілі з позицій їх досягнення

Навчання за моделлю прямого викладання має як переваги, так і недоліки. До переваг можна віднести:

·                  підсилення акценту на меті «здобуття знань»;
·                  ефективність при навчанні дисциплінам, провідною ціллю яких є набуття знань;
·                  високий ступінь контролю процесу навчання та навчального середовища з боку вчителя;
·                  ефективне використання часу;
·                  можливість підвищення самооцінки учнів. До недоліків моделі можна віднести:
·                  іноді пасивну участь учнів у процесі опанування нових знань;
·                  високий рівень структурованості та повний контроль із боку вчителя не створює достатньої мотивації для всіх учнів.








Комментариев нет:

Отправить комментарий