Тестові
питання для фахової контрольної роботи за напрямом «Історія»
І-ІІ рівні
1.
Які існують критичні періоди психічного
розвитку?
А зміни в свідомості та відносинах дитини із
навколишнім середовищем, зміна провідної діяльності;
Б важкі періоди для фізичного здоров’я;
В психічна нерівновага, яка циклічно повторюється;
Г перехід з одного дитячого колективу до іншого.
2.
Що означає термін «інкультурація» у полі культурологічного
знання ?
А норми, цінності, правила, традиції, які мають
загальний і обов’язковий характер для окремої людини;
Б норми, цінності, правила, традиції, які мають
загальний і обов’язковий характер для окремої спільноти;
В процес взаємовпливу культур з різним станом та
рівнем розвитку;
Г процес входження в культуру, у ході якого індивід засвоює традиційні й
характерні для культури, до якої він належить, способи мислення і дії.
3.
Що з
перерахованих вимог є дидактичними вимогами до сучасного уроку?
А врахування у цільовій настанові уроку
психологічної задачі вивчення теми і досягнутих результатів;
Б чітке формулювання освітніх завдань в
цілому і його складових елементів, їхній зв'язок з розвиваючими і виховними
завданнями;
В чергування
видів діяльності (зміна слухання, виконання обчислювальних, графічних і
практичних робіт);
Г урок має бути емоційним, викликати
інтерес до навчання і виховувати потребу в знаннях.
4.
Що таке «модернізація»?
А перехід від традиційного суспільства до
індустріального та постіндустріального суспільства;
Б процес постійного оновлення суспільства;
В процес індустріалізації та урбанізації;
Г перехід від адміністративно-командної системи до
ринкової.
5.
Який варіант періодизації нової та
новітньої всесвітньої історії найбільш
прийнятий на сучасному етапі?
А 1640–1871, 1871–1918, 1918–1945, 1945 – до
нашого часу;
Б 1492–1789, 1789–1918, 1918–1945, 1945 – до
нашого часу;
В 1640–1871, 1871–1918, 1918–1970, 1970 – до
нашого часу;
Г 1492–1789, 1789–1918, 1918–1970, 1970 – до
нашого часу.
6.
Що сприяє розвитку здатності учнів до логічного впорядкування історичних
об’єктів в часі ?
А уявлення про синхронність
фактів минулого;
Б
уявлення про послідовність подій та явищ;
В
уявлення про тривалість подій;
Г уявлення про взаємозв’язки між історичними
об’єктами.
7.
Які компетенції дозволяють випускникові
навчального закладу набувати інших компетенцій, діяти успішно в різних
ситуаціях, долати невпевненість, робити правильні висновки з критичних
зауважень ?
А
когнітивні компетенції;
Б
функціональні компетенції;
В
метакомпетенції;
Г
соціальні компетенції.
8.
З яких двох етапів складається підготовка
вчителя до уроку?
А поточного
і конкретного;
Б
безпосереднього і основного;
В
попереднього і безпосереднього;
Г тематичного та випереджального
9.
Що необхідно для забезпечення результативності процесу проектування
програми?
А
співставити навчальний план і програмовий зміст;
Б
дотримуватися процедур цілепокладання і ціледосягнення з урахуванням
чинних нормативних документів у галузі освіти;
В
встановити межі дії прогнозованих форм співпраці учасників процесу;
Г визначити засоби руху змісту від мети до
результату у межах дидактичних вимог
10.
Що є зайвим серед основних чинників,
які потрібно враховувати у професійному розвитку вчителів з ІКТ?
А рівень розвитку професійності
вчителя;
Б навчальні потреби;
В педагогічний стаж вчителя;
Г місце
проведення навчання
11.
Які процеси відбуваються на
пострадянському просторі?
А процеси деіндустріалізації та архаїзації
суспільства;
Б імітація модернізацій них процесів;
В реальні процеси модернізації;
Г штучне насадження «зверху» форм та інституцій,
запозичених з іншого типу цивілізації.
12.
Що є одним із основних критеріїв якості педагогічного вимірювання?
А валідність;
Б гнучкість;
В індивідуальність;
Г науковість.
13.
Що визначається завданням інклюзивної
освіти?
А включення
освіти дітей з особливими потребами у навчальний процес загальноосвітніх
навчальних закладів;
Б процес розвитку загальної освіти, який має на
увазі доступність освіти для усіх, в плані пристосування до різних потреб усіх
дітей, що забезпечує доступ до освіти для дітей з особливими потребами;
В розробка підхід до викладання і навчання, який
буде гнучкішим для задоволення різних потреб в навчанні;
Г процес ліквідації різних бар’єрів для найбільшої
підтримки кожного учня, максимального розкриття його потенціалу.
14.
Що
є сутністю режиму Лівійської джамахірії?
А східний варіант демократії;
Б популізм;
В
найдемократичніша форма політичного режиму;
Г прикриття
авторитарних методів управління державою.
15.
За допомогою яких способів роботи
з історичними датами/подіями учні локалізують та систематизують факти минулого
в часі ?
А
хронологічні уміння;
Б
картографічні уміння;
В
просторові уявлення;
Г хронологічні уявлення.
16.
Яке значення поняття «край» найбільш точно
виражає предмет дослідження локальної історії?
А історико-географічна
область;
Б «область», «мала
батьківщина»;
В «полоса», «простір»,
«район»;
Г історико-географічний
регіон.
17. Яким є правильне поєднання характеристик курсу «Харківщинознавство»?
А інтегрований, обов’язковий курс;
Б етнографічний, громадянський курс;
В географічний, пропедевтичний
курс;
Г історичний, факультативний курс.
18. Коли
приблизно з’явилась людина уміла?
А 1 млн. років тому;
Б 2 млн. років тому;
В 100 тис. років тому;
Г 500 тис. років тому.
19. Коли на території сучасної України
з'явилася первісна людина?
А близько 2 млн років тому
Б близько
1 млн років тому
В близько
500 тис. років тому
Г близько
250 тис. років тому
20. У
яку історико-археологічну добу людиною винайдено знаряддя праці, що зображені
на рисунку?
.jpg)
неоліт
21.
В який період відбувались греко-перські війни?
А 500-349 рр.
до н.е.
Б 449-500 рр.
В 500-449 рр.
до н.е.
Г 349-500 рр.
22.
Що стало
результатом громадянських війн 49–30 рр. до н. е. в Стародавньому Римі?
А установлення народного трибунату
Б завершення боротьби плебеїв з
патриціями
В утвердження диктатури Луція
Корнелія Сули
Г установлення принципату Октавіана
Августа
23.
Який князь відігравав провідну роль в організації походів, напрямки
яких позначено на карті?
Святослав
Ігор
Ярослав
Володимир
Мономах
24.
Що було основою економічного розвитку
Київської Русі?
А скотарство та землеробство
Б землеробство та чорна металургія
В чорна металургія та торгівля
Г торгівля та промисли
25. Які три держави були утворені на території Франкської імперії згідно Верденського договору?
А Англія,
Франція, Чехія
Б Англія,
Франція, Італія
В Німеччина,
Франція, Італія
Г Німеччина,
Англія, Італія
26. З чим були пов’язані зміни в політичному устрої Київської Русі в ХІ-ХІІІ
ст.?
А обмеженням влади великого київського князя лише судовими
функціями
Б появою та функціонуванням інституту загальноруських
князівських з'їздів
В занепадом і зникненням віче - органу громадського та
державного управління
Г перетворенням боярської ради з дорадчого органу при
князі на урядовий орган
27.
До
якого періоду належать події, описані візантійським істориком?
«Тепер слов’яни бушують повсюдно... Вони
спустошили та спалили міста й фортеці, узяли полонених і стали панами на землі.
Вони осіли на ній панами, як
на своїй, без страху... І нині вони живуть тут і перебувають у країні ромеїв...
Зіслов’янилась вся наша земля і стала варварською»?
А ІV-
V
ст.
Б V–VI ст.
В V–VII ст.
Г VІ–VII
ст.
28.
Що стало витоками середньовічної
культури?
А народна
творчість, вплив арабського світу, християнство;
Б народна
творчість, вплив античного світу, християнство;
В народна
творчість, вплив античного світу, мусульманство;
Г народна
творчість, хрестові походи, загибель Візантійської імперії
29. В якому місті збудований Мінарет Кутб-Мінар?
А Калькутті;
Б Мумбаї;
В Аґрі;
Г Делі.
30.
Хто
був першим філософом, який висловився за необхідність розмежувати законодавчу,
виконавчу, і судову форми влади?
А Вольтер;
Б Дені Дідро;
В Жан Д'Аламбер;
Г Шарль Монтеск'є.
31.
Який італійський вчений, що винайшов
телескоп, переконався в безмежності зоряного простору, відкрив гори на Місяці
тощо, але під тиском інквізиції зрікся своїх відкриттів?
А Джордано Бруно;
Б Галілео Галілей;
В Ніколо Макіавеллі;
Г Микола Коперник.
32. Якими цифрами на
карті позначено території, на які розповсюджувалася влада І. Мазепи в 1704 –
1708 рр.?
А 1, 2
Б
2, 3
В
1, 2, 3
Г
1, 3
33.
Чим було зумовлене виникнення фільварків на українських землях?
А зростанням економічної могутності цехів та їхньої ролі в торгівлі;
Б неефективністю використання в господарстві праці кріпосних селян;
В конкуренцією з боку мануфактурного виробництва в країнах Західної
Європи;
Г зростаючим попитом на зерно на внутрішньому та зовнішніх ринках.
34.
Яким роком датується цитований документ?
«Після всемилостивішого від нас звільнення графа
Розумовського, за його проханням, з чину гетьманського наказуємо нашому
Сенатові для належного управління в Малій Росії створити там Малоросійську
колегію, в якій бути головним нашому генералу графу Рум’янцеву…»
А 1763 р
Б 1764 р.
В 1765 р.
Г 1766 р.
35. В якому столітті відбулися описані
події ?
«...Василій
Іванович, великий князь московський, взяв град Смоленський. Король Сигізмунд...
послав проти нього свого воєводу князя Костянтина Івановича Острозького,
старосту луцького і брацлавського, з хоробрими воїнами литовськими і руськими.
І стали князь з воїнами литовськими проти великої ворожої армії, і вдарили та
погубили вісімдесят тисяч, а інших в полон взяли».
А XІV ст.
Б XV ст.
В XVІ ст.
Г XVІІ ст.
36.
Братства в історії України - це:
А корпоративні об'єднання ремісників споріднених спеціальностей у
містах, що користувалися магдебурзьким правом у XV-XVI ст.
Б доброчинні товариства української шляхти, які опікувалися
будівництвом православних храмів власним коштом у XVI ст.
В об'єднання реєстрового козацтва та духовенства, які здійснювали
контроль за діяльністю вищих православних церковних ієрархів у XV-XVI ст.
Г релігійно-громадські організації міщан при православних церквах на
українських землях наприкінці XVI-XVII ст.
37. Встановіть за стильовими ознаками якому архітектурному стилю відповідає
зображена пам’ятка культури України?
А готики.
Б класицизму.
В модерну.
Г бароко.
38.
Знищення Задунайської Січі спричинено:
А включенням придунайських земель до складу Росії в результаті
російсько-турецької війни 1768-1774 рр.
Б участю задунайських козаків у російсько-турецькій війні 1806-1812
рр. на боці Туреччини
В відмовою задунайських козаків підтримати Туреччину, союзника
Наполеона, у франко-російській війні 1812-1814 рр.
Г переходом задунайських козаків на бік Росії в ході
російсько-турецької війни 1828-1829 рр.
39.
На карті позначено територію Гетьманщини:
А за умовами Зборівського
договору 1649 р., а також землі, втрачені за умовами Білоцерківського договору
1651 р.;
Б на час укладення українсько-російського договору 1654 р. та
сусідні землі, контрольовані Військом Запорозьким у 1654-1657 рр.;
В на час укладення Гадяцького договору 1658 р. та землі, що були
включені до складу Великого князівства Руського за його умовами;
Г об'єднану гетьманом П. Дорошенком у 1668 р., та землі, над якими в
1671 р. Річ Посполита відновила свою владу
40. Про кого з діячів йдеться в уривку з
історичного джерела?
«Самозакоханий,
метушливий, любитель театральних поз, молодий кайзер Вільгельм ІІ швидко
посварився із владним канцлером, який не терпів дилетантів, а тим більше
їхнього втручання у свою політику. Між ними виникли серйозні розбіжності, перш
за все, у питанні відношення до Росії. Старий канцлер, на відміну від кайзера,
завжди вважав війну проти Росії не тільки шкідливою, а й згубною для
Німеччини…»?
А Отто фон Бісмарка
Б Вільяма Гладстона
В Бенжаміна Дізраелі
Г Пауля фон Гінденбурга
41. Про кого з мислителів йдеться в уривку з
історичного джерела?
«Своїми працями («Феноменологія
духа», «Наука логіки», «Енциклопедія філософських наук») намагався створити
універсальну науку про «абсолютну ідею», пояснюючи сутність Бога як буття
абсолютної ідеї у сфері чистого мислення, сутність природи як втілення
несвідомої творчості абсолютної ідеї, і, нарешті, сутність суспільного життя як
прояв свідомої творчості абсолютної ідеї та процесу її самопізнання в суспільній
свідомості…»?
А Йоганна Фіхте
БГеорга Гегеля
В Фрідріха Шеллінга
Г Людвіга Фейєрбаха
42. Які території перебували у складі
Руського та Брацлавського воєводств Речі Посполитої в другій половині XVI -
першій половині XVII ст. ?
А Закарпаття,
Буковина
Б Галичина,
Східне Поділля
В Холмщина,
Підляшшя
Г Волинь,
Полісся
43.
Що стало результатом ухвалення Українською Центральною Радою Другого
Універсалу?
А відмовилася від самочинного проголошення автономії до скликання
Всеросійських установчих зборів
Б включила до складу Генерального секретаріату представників
Тимчасового уряду
В призупинила конфіскацію та передання поміщицьких земель селянам
Г припинила українізацію військових частин російської армії
44. Що
передбачали рейди партизанських з'єднань на Правобережну Україну в 1943 р.,
окрім воєнних цілей?
А нейтралізацію впливу на цій території ОУН та її збройних формувань
Б постачання продовольства населенню окупованих територій.
В відновлення в регіоні радянської влади
Г мобілізацію до лав Червоної Армії
45. Який контрнаступ радянських військ став
початком визволення території України від нацистської окупації?
А битви під Москвою.
Б Сталінградської битви.
В Курської битви.
Г «Битви за Дніпро».
46.
Що стало основною причиною атомного
бомбардування США японських міст Хіросіми і Нагасакі?
А прискорення капітуляції Японії;
Б прискорення закінчення Другої світової війни;
В демонстрації США своєї військової могутності;
Г
установлення панування США в
Тихоокеанському регіоні.
.
47.
Що стало важливим кроком до об'єднання
національно-демократичних сил наприкінці 1980-х років?
А падіння авторитету Комуністичної партії України в суспільстві.
Б проведення перших альтернативних виборів до Верховної Ради УРСР.
В проведення акції «Українська хвиля» - утворення «живого ланцюга»
від Львова до Києва.
Г формування всеукраїнської організації - Народного руху України за
перебудову.
48. Якою по суті була організація «Солідарність»?
А громадською організацією;
Б політичною партією;
В військовим утворенням;
Г профспілковою організацією.
49. Яким роком
датується цитований документ?
«Після всемилостивішого від нас звільнення графа
Розумовського, за його проханням, з чину гетьманського наказуємо нашому
Сенатові для належного управління в Малій Росії створити там Малоросійську
колегію, в якій бути головним нашому генералу графу Рум’янцеву…»
А 1763 р
Б 1764 р.
В 1765 р.
Г 1766 р.
50.
Що стало наслідком проведення земельної реформи П. Столипіна в
Україні?
А остаточно зруйновано селянську общину
Б подолано селянське малоземелля та безземелля
В утверджено приватне селянське землеволодіння
Г зупинено процес майнового розшарування селянства
51. До чого закликало українців Товариство українських поступовців у ході Першої світової війни ?
А підтримати
Троїстий союз, «...бо ідучи війною, Росія грозить загином українському життю, яке
знайшло охорону в австрійській державі»;
Б бути
нейтральними, тому що жодна з воюючих сторін «...не може викликати співчуття ні
цілями, ні способами боротьби»;
В виступити
проти Антанти й Троїстого союзу, щоб вибороти «...єдину, самостійну Україну від
Карпатів аж по Кавказ»;
Г підтримати
Антанту й чесно, «...не піддаючись на провокації, виконати свій обов'язок
громадян Росії до кінця».
52.
До якого періоду Української революції
належать цитовані документи?
1. «Однині Україна стає Українською
Народною Республікою. Не відділяючись від республіки Російської і зберігаючи
єдність її, ми твердо станемо на нашій землі, щоб силами нашими помогти, щоб
уся Республіка Російська стала федерацією рівних і вільних народів».
2. «Влада на території Української республіки віднині належить виключно радам робітничих, солдатських і селянських депутатів; ...в центрі - Всеукраїнському з'їздові рад..., його Центральному виконавчому комітетові... Україна проголошується республікою рад».
2. «Влада на території Української республіки віднині належить виключно радам робітничих, солдатських і селянських депутатів; ...в центрі - Всеукраїнському з'їздові рад..., його Центральному виконавчому комітетові... Україна проголошується республікою рад».
А вересень - жовтень 1917 р.
Б жовтень - листопад 1917 р.
В листопад - грудень 1917 р.
Г грудень 1917 р. - січень 1918 р.
53.
Чим визначався державно-політичний
статус УСРР у 1921-1922 роках?
А «договірною федерацією» з РСФРР та іншими
радянськими республіками, посиленням її підпорядкування загальнофедеративним
органам влади;
Б юридичною незалежністю УСРР, яка не
входила до складу жодної сусідньої держави й не перебувала з ними в
союзно-договірних відносинах;
В «воєнно-політичним союзом» з РСФРР зі
збереженням УСРР формального статусу та ознак незалежної держави;
Г «військовим союзом» з РСФРР та
перебуванням УСРР у її складі на правах автономного утворення.
54.
З іменем якого
діяча пов’язані описані нижче події?
«Командування Південно-Західного фронту вжило додаткових
заходів для оборони Києва в умовах оточення. Навколо міста було створено три
лінії оборони, На допомогу армії сформовано 13 винищувальних батальйонів, 19
загонів народного ополчення...»
М. Кирпонос
М. Ватутін
Г.Жуков
К. Рокосовський
55.
Як називається державне регулювання
виробництва в США з активним втручанням в приватне підприємництво з метою
запобігти кризі надвиробництва?
А націоналізація;
Б одержавлення;
В «новий курс»;
Г реприватизація.
56.
Хто
був першим керівником Гоміндану?
А Сунь Ятсен;
Б Чан Кайші;
В Мао Дзедун;
Г Ден Сяопін.
57.
У якому році було проголошено
незалежність Карпатської України?
А 1923 р.
Б 1939 р.
В 1941 р.
Г 1945 р
58.
На
якому комплексі концептуальних підходів, відображених у складових змісту
базової і повної загальної середньої освіти, ґрунтується Державний стандарт?
А системний, компетентнісний, діяльнісний;
Б синергетичний, технологічний, системний;
В діяльнісний,
особистісний, компетентнісний;
Г акмеологічний, діяльнісний, компетентнісний.
59.
Чим обумовлюється зміст
навчання як елемент педагогічної системи?
А реальним результатом;
Б методами навчання;
В метою
навчання;
Г організаційними формами навчання.
60. Завдання інклюзивної освіти формулюються як:
А включення освіти дітей з
особливими потребами у навчальний процес загальноосвітніх навчальних закладів;
Б процес розвитку
загальної освіти, який має на увазі доступність освіти для усіх, в плані
пристосування до різних потреб усіх дітей, що забезпечує доступ до освіти для
дітей з особливими потребами;
В розробка підхід
до викладання і навчання, який буде гнучкішим для задоволення різних потреб в
навчанні;
Г процес
ліквідації різних бар’єрів для найбільшої підтримки кожного учня, максимального
розкриття його потенціалу.
61.
Як
називається логічне поняття, що становить зміст думки, пізнання, те, на що спрямована пізнавальна, творча, практична діяльність?
А предмет;
Б об’єкт;
В мета;
Г суб’єкт.
62.
Про який підхід до розбудови сучасної системи
шкільної освіти йде мова в уривку?
«Можливість розкрити сутність педагогічних
явищ на основі історико-теоретичного аналізу з урахуванням того, що освіта
обумовлюється матеріальним життям суспільства і рівнем його соціокультурного
розвитку»
А антропологічний;
Б культурологічний;
В діалектичний;
Г цивілізаційний.
63.
Як називається явище, на яке спрямована певна діяльність
та увага в процесі дослідження?
А предмет;
Б об’єкт;
В мета;
Г суб’єкт.
64.
Виберіть поняття за поданою
характеристикою ( вихід за межі існуючих теорій, відкриття нового або набуття
нової якості результатів діяльності):
А новація
Б інновація
В зміни
Г реформа
65.
Виберіть перелік концептуальних підходів
до освіти, зазначений у Державному стандарті Базової і повної середньої освіти:
А системний, компетентнісний, особистісно орієнтований;
Б особистісно орієнтований, компетентнісний, синергетичний;
В компететнісний, особистісно орієнтований, діяльнісний;
Г діяльнісний, компететнісний, системний.
66.
Який концептуальний підхід забезпечується
переважно таким методичним інструментарієм (технологія критичного мислення,
проблемне навчання, проектне навчання)?
А
культурологічний;
Б особистісно
орієнтований;
В синергетичний;
Г компететнісний.
67.
Яке визначення
мети шкільної історичної освіти відповідає її формулюванню у Держстандарті?
А формування в учнів ідентичності та почуття
власної гідності в результаті осмислення соціального та морального досвіду
минулих поколінь, розуміння історії і культури України в контексті історичного
процесу;
Б формування в учнів комплексного, просторового,
соціально орієнтованого знання про планету Земля у результаті застосування
краєзнавчого, регіонального і планетарного підходів;
В розвиток академічних, соціокультурних,
соціально-психологічних та інших здібностей учнів;
Г розвиток особистості учня, формування в нього
культури, комунікативної компетентності, гуманістичного світогляду,
національної свідомості, високої моралі, активної громадянської позиції,
естетичних смаків і ціннісних орієнтацій.
68.
Яким критерієм класифікації визначається сукупність
засобів та методів здійснення державної влади?
А політичний режим;
Б форма держави;
В форма державного правління;
Г форма
державного устрою.
69.
Які є основні види педагогічного
контролю?
А індивідуальний, фронтальний;
Б взаємоконтроль, самоконтроль;
В поточне, тематичне, підсумкове;
Г усне, письмове, тестування
70.
Яке
положення ст. 4 Закону України «Про
політичні партії в Україні» є зайвим?
А утворення і діяльність політичних
партій забороняється, якщо їх програмні цілі або дії спрямовані на ліквідацію
незалежності України та зміну конституційного ладу насильницьким шляхом;
Б утворення і діяльність політичних
партій забороняється, якщо їх програмні цілі або дії спрямовані на пропаганду
гендерної нерівності та дискримінацію;
В утворення і діяльність
політичних партій забороняється, якщо їх програмні цілі або дії спрямовані на
пропаганду війни, насильства, расової чи релігійної ворожнечі;
Г утворення і діяльність
політичних партій забороняється, якщо їх програмні цілі або дії спрямовані на
посягання на права і свободи людини та посягання на здоров’я населення.
71.
Принципами
виборчої системи України відповідно до Конституції не можуть бути
принципи:
А) вільності, рівності, загальності;
Б) таємності голосування;
В ) обов’язкової
участі;
Г ) прямого виборчого права.
72. Як
називається процес відображення числами рівнів прояву якостей учня?
А педагогічним вимірюванням;
Б
педагогічним прогнозуванням;
В
педагогічною діагностикою;
Г педагогічним проектуванням
73. Які
стратегії сприяють індивідуалізації навчання?
А вчитель використовує знання
індивідуальних особливостей унів пр. плануванні уроків;
Б при плануванні уроків вчитель
керується в основному рекомендаціями державних програм;
В вчитель здійснює індивідуальний
підхід лише через індивідуальні заняття;
Г вчитель володіє та використовує навички
спостереження.
74.
З
яких двох етапів складається підготовка вчителя до уроку?
А поточного і конкретного;
Б безпосереднього і основного;
В попереднього і безпосереднього;
Г тематичного та випереджального.
75. Що є зайвим у переліку дидактичних вимог до сучасного
уроку?
А Чітке формулювання освітніх завдань в цілому
і його складових елементів, їхній зв'язок з розвиваючими і виховними
завданнями.
Б Визначення оптимального змісту уроку
відповідно до вимог навчальної програми і цілей уроку, з урахуванням рівня
підготовки й підготовленості учнів.
В Врахування у цільовій настанові уроку психологічної
задачі вивчення теми і результатів, досягнутих у попередній роботі.
Г Вибір найраціональніших, оптимальних методів, прийомів
і засобів навчання, стимулювання і контролю.
76. Яке визначення поняття «педагогічна
техніка» э правильним?
А педагогічна техніка має свою структуру і виступає основою для
проектування педагог них явищ і процесів;
Б педагогічна техніка – це комплекс особистих здатностей педагога, які
актуалізуються спонтанно на рівні звички, внутрішньої педагогічної культури,
педагогічної інтуіції;
В педагогічна техніка – це сукупність дидактичних прийомів, дій, логічних
операцій, що веде до прогнозованого результату;
Г педагогічна техніка забезпечує рух змісту від мети до результату і
виступає засобом організації педагогічної взаємодії суб’єктів навчання .
77. Яке визначення відповідає особистісно орієнтованому підходу до освіти?
А спрямованість
навчально-виховного процесу на досягнення результатів, якими є ієрархічно
підпорядковані ключова, загальнопредметна і предметна (галузева) компетентності;
Б спрямованість
навчально-виховного процесу на розвиток умінь і навичок особистості,
застосування на практиці здобутих знань з різних навчальних предметів, успішну
адаптацію людини в соціумі, професійну самореалізацію, формування здібностей до
колективної діяльності та самоосвіти;
В
спрямованість навчально-виховного
процесу на формування знань, умінь та характерних рис у межах змісту
конкретного предмета, необхідних для виконання учнями певних дій з метою
розв’язання навчальних проблем, задач, ситуацій;
Г спрямованість
навчально-виховного процесу на взаємодію і плідний розвиток особистості
педагога та його учнів на основі рівності у спілкуванні та партнерства у
навчанні;
78.
Хто є автором картини, репродукцію
якої зображено?
А Пітер Брейгель
Б Рембрандт Ван Рейн
В Сандро Ботічеллі
Г Рафаель Санті
79.
Суть якого
історичного явища відображає зображена французька карикатура кінця ХVІІІ ст. ?
А «старий порядок»;
Б якобінська диктатура;
В термідоріанський
режим;
Г консульство Наполеона
Бонапарта.
80.
Про яку область ідеться в уривку з
історичного джерела?
«Війни не буде! Гітлер
запросив Муссоліні, Чемберлена, Даладьє зустрітися з ним завтра в Мюнхені. Ця
трійця позбавить його від цієї «неслухняної дитини» Чехословаччини і він
отримає свою область без війни. Лише на декілька днів пізніше ніж обіцяв…»?
А Судетську
Б Тушинську
В Рейнську
Г Сілезьку
81.
Про якого діяча йдеться в уривку з
історичного джерела?
«З кінця 70-х до кінця
90-х років був фактичним керівником Китаю, займаючи другорядні посади в
державі. Став головним ініціатором політики «чотирьох модернізацій» і побудови
«соціалізму з китайською специфікою», що призвело до бурхливого економічного
зростання в країні. Також є творцем нової концепції взаємовідносин («одна
держава – дві системи») з етнічними китайськими територіями, що не увійшли в
1949 р. до складу КНР»?
А Чан Кайші
Б Сунь Ясен
В Мао Цзедун
Г Ден Сяопін
82.
Якою цифрою на карті позначено землі, що увійшли до складу
Великого князівства Литовського за часів правління князя Ольгерда?
А 1
Б 2
В 3
Г 4
83. На карті позначено території, що ввійшли до складу Російської та Австрійської імперій під час різних поділів Речі Посполитої. Результати якого з поділів відображено на карті?
А тільки Першого;
Б Першого та Другого;
В тільки Другого;
Г Другого та Третього.
84. Установіть відповідність між назвами документів та їхнім
змістом.
1. «Маніфест…» імператора Олександра від 19 лютого
1861 р.
2. Циркуляр міністра внутрішніх справ П.
Валуєва (1863 р.)
3. Емський указ імператора Олександра II
(1876 р.)
4. «Маніфест…» імператора Миколи II від 17
жовтня 1905р
А «…Видання книг малоруською
мовою як духовного змісту, так і навчальних для першопочаткового читання
народу, припинити…».
Б «До обов’язків уряду Ми віднесли виконання
непохитної нашої волі: 1) дарувати населенню непорушні основи громадянської
свободи совісті, слова, зібрань і союзів».
В «Божою милістю Ми, Олександр Другий… оголошуємо,
що кріпосні люди отримають повні права вільних сільських обивателів…»
Г «…не допустити ввезення в межі імперії…
книг і брошур, що видаються за кордоном малоросійською говіркою; …припинити
видання газети «Киевский телеграф».
1В 2А 3Г 4Б
85.
Проаналізуйте статистичні дані
й визначте, що стало характерним для промисловості України кінця 1930-х років
порівняно з 1920-ми роками?
Співвідношення
між великою та дрібною промисловістю в загальному промисловому виробництві
України (у %)
|
||
Види промисловості
|
Роки
|
|
1925-1926
|
1938
|
|
Велика промисловість
|
||
Кількість підприємств
|
0,6
|
8,6
|
Кількість робітників
|
43,2
|
83,0
|
Валова продукція
|
68,7
|
92,5
|
Дрібна промисловість
|
||
Кількість підприємств
|
99,4
|
91,4
|
Кількість робітників
|
56,8
|
17,0
|
Валова продукція
|
31,3
|
7,5
|
А Повільне зростання кількості великих промислових підприємств,
переважання в республіці кустарно-ремісничого сектору за кількістю зайнятих
робітників.
Б Стрімкий розвиток фабрично-заводського сектору, який став
домінуючим як за кількістю підприємств, так і за обсягами промислового
виробництва.
В Збереження значної питомої ваги підприємств дрібної промисловості,
яка залишалася домінуючою за обсягами виробництва промислової продукції.
Г Концентрація левової частки робітників у фабрично-заводському
секторі, що домінував у виробництві промислової продукції республіки
86. Установіть відповідність між назвою держави
та часом її утворення (проголошення).
1 Арабський
халіфат
2 Візантійська імперія
3 Делійський
султанат
4 Священна
Римська імперія
А IV
ст.
Б V
ст.
В VII
ст.
Г Х
ст.
Д ХІІІ
ст.
1В 2А 3Д 4Г
87. Установіть відповідність між
територіальними змінами та назвою мирного договору (1918–1920 рр.), що їх
фіксував.
1 уключення
частини Верхньої Сілезії до складу Польщі, перехід м. Данциг під управління
Ліги Націй
2 передання Трансільванії Румунії, Воєводини та Хорватії — Королівству сербів, хорватів і словенців
3 уключення
Богемії, Моравії та Судетів до складу Чехословаччини, приєднання Буковини до
Румунії
4 визнання
британського протекторату над Єгиптом, а французького — над Марокко та
Тунісом
А Брест-Литовський
Б Севрський
В Тріанонський
Г Сен-Жерменський
Д Версальський
1Д 2В 3Г 4Б
88. Установіть відповідність між іменами митців
та їхніми характеристиками
(фактами біографії).
1 С. Васильківський
2 С. Гулак-Артемовський
3 М.
Садовський
4 А. Кримський
А мікробіолог, епідеміолог,
організатор першої в Російській імперії
кафедри бактеріології
Б оперний співак, композитор,
драматург,автор опери «Запорожець за Дунаєм»
В актор, режисер, громадський діяч,
засновник першого українського стаціонарного театру
Г творець українського сходознавства,
історик літератури, письменник, перекладач
Д український живописець, автор
пейзажів («Дніпровські плавні»),
творів на історичну
тематику («Козаки в степу»)
89. Установіть відповідність між подіями та
їхніми результатами й наслідками.
1 прихід до влади гетьмана П. Скоропадського
2 Другий зимовий похід Армії УНР
3 Брест-Литовський договір між УНР і державами Четверного союзу
4 розгром військ П. Врангеля в Криму
А націоналізація промисловості, створення сільськогосподарських комун
Б відновлення права приватної
власності на землю, створення
державного бюджету
В відновлення влади Української Центральної Ради в умовах окупації
Г припинення широкомасштабних бойових дій на території України
Д завершення збройної боротьби за незалежність України
90.
Які з указаних нижче заходів
партійно-державного керівництва в 1950 - середині 1960-х років вплинули на
життєвий рівень населення України?
А Заборона робітникам і службовцям самочинно змінювати місце своєї
роботи.
Б Упровадження державних позик і збільшення присадибного
господарства колгоспників.
В Ведення широкомасштабного індустріального житлового будівництва.
Г Створення сфери побутових послуг і системи громадського
харчування.
Д Установлення щомісячного авансування та пенсій за віком для
колгоспників.
Е Підвищення рівня оплати праці, упровадження на п'ятиденного
робочого тижня.
91.
В чому визначалися особливості процесу післявоєнної відбудови народного
господарства України (1945 - початок 1950-х років)?
А першочерговою відбудовою важкої промисловості та енергетики;
Б спрямуванням основної частини капіталовкладень в соціальну сферу;
В приоритетним розвитком сільського господарства як джерела
фінансування промисловості;
Г опорою лише на власні сили та ресурси Радянського Союзу;
Д відсутністю достатньої кількості кваліфікованої робочої сили
Е використанням фінансової та технічної допомоги за «планом
Маршалла»
92.
Які завдання державотворення в Україні було
вирішено на початку 1990-х років?
А Побудовано
соціально орієнтовану ринкову економіку.
Б Встановлено
недоторканність кордонів, регламентовано режим і порядок їх охорони.
В Інтегровано
українську економіку в європейські та світові економічні структури.
Г Створено
власні Збройні сили, організовано органи безпеки та правопорядку.
Д Сформовано
інститут громадянства, національну символіку визнано державною.
Е Прийнято
нову Конституцію незалежної України.
93.
Встановіть відповідність між характером навчального матеріалу і
відповідними методами його засвоєння:
А Вивчення ідей, концепцій;
Б Вивчення типологічних
особливостей та характеристик об’єкту;
В Оволодіння способами самостійної
діяльності навчальним матеріалом;
Г Оволодіння навичками письма та
рахунку
1
|
спостереження, демонстрація
|
2
|
дискусія, лекція
|
3
|
вправа
|
4
|
вправа, робота з книгою
|
94.
Встановіть відповідність між основними групами
навчальних матеріалів з ІКТ та їх прикладами:
А
інформаційні джерела;
Б методичні
;
В
навчальні;
Г
оцінювальні
1
|
анкети, тести
|
2
|
завдання,
вправи
|
3
|
інструкції,
рекомендації
|
4
|
закони, статті,
замітки
|
95.
Установіть відповідність між описаними
подіями та часом (століттями), коли вони відбулися.
1.
«І тоді єпископ корсунський з попами охрестили
Володимира. Охрестився ж він у церкві святої Софії. А стоїть та церква на
високому місці посеред города...
2.
«Заложив він в городі Києві ворота Золоті, ...також
церкву святої Софії, Премудрості Божої, а потім церкву на Золотих воротах,
кам'яну...»
3.
«Рушив Аскольд і Дір на Греків, і прийшов туди...
Цесарград двомастами кораблів оточили. ...знялася буря з вітром і кораблі русів
розметало і побило...»
4.
«У той же рік прийшов Батий до Києва з многим-множеством
сили своєї, і окружив город. І обступила Київ сила татарська, і був город в
облозі великій...»
А ІХ ст.
Б Х ст.
В ХІ ст.
Г XІI ст.
Д ХІІІ ст.
96.
Установіть відповідність між прізвищами митців і сферами їхньої творчості
(фактами біографії).
1.
М. Лисенко
2.
М. Пимоненко
3.
С. Гулак-Артемовський
4.
М. Леонтович
А Художник, член Товариства
«передвижників», автор картин «Весілля в Київській губернії», «Свати»,
«Ворожіння», «Ярмарок».
Б Композитор, автор хорових поем «Легенда»,
«Моя пісня», класичних обробок українських пісень «Козака несуть», «Дударик»,
«Щедрик».
В Живописець-баталіст, графік, автор картин
«Похід запорожців на Крим», «Бій Максима Кривоноса з Ієремією Вишневецьким».
Г Композитор, співак, драматург, соліст
Флорентійської опери, Російської імператорської опери, автор опери «Запорожець
за Дунаєм».
Д Композитор, етнограф, учасник
громадівського руху, автор опер «Різдвяна ніч», «Утоплена», «Тарас Бульба»,
«Енеїда».
97.
Установіть відповідність між структурою уроку
та дидактичною технологією.
1.
Актуалізація,
побудова знань, рефлексія.
2.
Зіткнення
з питанням, що потребує розв’язання, збір і аналіз даних, визначення зв’язків і
формулювання гіпотези, перевірка припущень, підсумки.
3.
Вступ
(мотивація, оголошення теми), основна частина (інформація, вправи), Підсумкова
частина.
4.
Етап
орієнтації, визначення мети, проектування, організація виконання плану
діяльності, контрольно-оцінний етап, заключний етап.
А Технологія інтерактивного уроку.
Б Технологія особистісно орієнтованого уроку.
В Технологія критичного мислення.
Г Технологія проблемного навчання.
Д Технологія діалогічного навчання.
98.
Установіть відповідність між
характеристикою способу засвоєння інваріантної та варіативної складової змісту
освіти та структурою навчальної програми.
1.
Учні
поступово розширюють і поглиблюють коло пов’язаних із проблемою знань.
2.
Навчальний
матеріал викладається систематично, послідовно, із постійним розширенням і поглибленням змісту, із
періодичним висуванням проблем, навколо яких групуються і накопичуються
знання.
3.
Окремі
складові навчального матеріалу утворюють неперервну послідовність
взаємопов’язаних між собою ланок, що опрацьовуються за час шкільного
навчання, як правило, тільки один раз.
4.
Передбачається повернення до матеріалу, що вивчається попередньо. Одне й те
саме питання повторюється декілька разів з поступовим розширенням з новими відомостями, зв’язками,
залежностями.
|
А лінійна структура;
Б концентрична структура;
В спіральна структура;
Г змішана структура;
Д матрічна структура.
|
99. Установіть відповідність між назвами держав
та часом їхнього існування.
Російська
імперія 1721–1917 рр.
Французька
імперія Наполеона І Бонапарта
1804–1815
рр.
Німецька
імперія (ІІ Рейх)
1871–1918
рр.
Австро-Угорська імперія 1867–1918
рр.
100.
Установіть
відповідність між подіями та їхніми результатами і наслідками.
А революція в Угорщині (1956 р.)
Б Берлінська криза (1961 р.)
В політична криза в Польщі (1980–1981 рр.)
Г «оксамитова революція» в Чехословаччині (1989 р.)
1. радянська інтервенція, зміна
керівництва країни,
проведення
політичних і економічних реформ
2. спорудження бетонного муру
навколо західної частини
міста,
загострення протистояння між СРСР і США
3. запровадження в країні воєнного
стану, придушення
страйків,
погіршення економічного становища
4. усунення комуністів від влади,
проведення демокра-
тичних виборів, ринкових
економічних реформ
101.
Сконструюйте найбільш точне формулювання з
поданих у Держстандарті сукупностей завдань вивчення теми «Культура» на уроках
історії (через поєднання відповідних літер):
А ознайомлення
|
А загальнолюдські
моральні якості, правова та економічна культура
|
Б визначення
|
Б духовні культурні надбання та
цінності народу, цивілізації
|
В формування
|
В оцінювання творів мистецтва, різних видів історичних джерел,
|
Г розуміння
|
Г об’єкти історичного середовща: музеї, архіви, пам’ятки культури
|
102.
Установіть послідовність панування
кочовиків на території сучасної України.
А скіфи
Б гуни
В кіммерійці
Г сармати
103.
Установіть послідовність описаних нижче
подій національно-визвольної війни українського народу проти Речі Посполитої
середини XVII ст.
А Через рік після перемоги під Берестечком
повністю загинуло польське військо... Того ж року господарю Василю довелося
влаштовувати весілля своєї дочки Розанди з Тимошем, сином козацького гетьмана
Хмеля...»
Б «Стали поляки обозом та вишикували своє
військо на рівнині коло Корсуня. Того ж ранку вдарив Хмельницький зі своїм і
ординським військом на поляків. Ті, недовго втримуючи свій стрій, з великими
втратами відступили...»
В «То ми, великий государ, підданого нашого
Богдана Хмельницького... і все наше Військо Запорозьке пожалували - веліли їм
бути під нашою, царського величества, високою рукою, згідно з давнішими їх
правами і привілеями...»
Г «Увесь народ, вийшовши з Києва, вся чернь
вітала його. Академія вітала його промовами як спасителя народу від рабства
польського, як Мойсея, вбачаючи в імені Богдан добрий знак і називаючи його
Богом даний...»
104.
Установіть послідовність подій суспільно-культурного життя
XIX cт.
А Утворення просвітницького гуртка «Руська трійця».
Б Утворення Кирило-Мефодіївського братства.
В Заснування в Києві Південно-Західного відділу Російського
географічного товариства.
Г Заснування першої української професійної трупи –
Товариства українських акторів на чолі з М. Кропивницьким.
105.
Установіть
послідовність появи цитованих документів.
А «…Видання
книг малоруською мовою як духовного змісту, так і навчальних,і взагалі для
першопочаткового читання народу, припинити…»
Б «Божою
милістю Ми, Олександр Другий… оголошуємо, що кріпосні люди отримають повні права вільних сільських
обивателів…»
В «За
рік після його оприлюднення... виходило майже 20 українських періодичних видань. Справжнім проривом
стала поява газети “Хлібороб” уЛубнах і щоденної української газети “Громадська
думка” у Києві...»
Г «…не допустити ввезення в межі
імперії без окремого на те дозволу… будь-яких книг і брошур, що видаються за
кордоном малоросійською говіркою; …припинити видання газети “Киевский
телеграф”... »
106.
Установіть послідовність воєнних
операцій Червоної Армії в роки Великої Вітчизняної війни (1941-1945):
А Кримська наступальна операція
Б «Битва за Дніпро»
В Карпатсько-Ужгородська операція
Г Львівсько-Сандомирська операція
107.
Установіть послідовність
суспільно-політичних подій 1950-1970-х років.
А Виступ
на ХХ з'їзді КПРС М. Хрущова з доповіддю «Про культ особи та його наслідки».
Б Поява
праці І. Дзюби «Інтернаціоналізм чи русифікація?»
В Утворення
Української громадської групи сприяння виконанню Гельсінських угод.
Г Суд у
Львові над членами Української робітничо-селянської спілки - Л. Лук'яненком, І.
Кандибою та іншими.
108.
Установіть
послідовність етапів методу «Снігова куля».
А Вступ.
Б Індивідуальна робота.
В Командна робота.
Г Групова робота.
Д Заключна дискусія.
109.
Установіть
послідовність рівнів розвитку.
1 А Розуміння.
2 Б Знання.
3 В Застосування.
4 Г Мислення вищого порядку.
110.
Установіть
послідовність приходу до влади політичних діячів.
А –
Володимир Ленін
Б – Міклош
Хорті
В –
Франклін Рузвельт
Г – Франсіско
Франко
111.
Установіть
послідовність подій Французької революції кінця XVIII ст.
А– прийняття «Декларації прав
людини і громадянина»
Б– страта короля Людовіка XVI
В –
установлення якобінської диктатури
Г– здійснення термідоріанського
перевороту
112.
Укажіть
складові реформ Івана IV Грозного в Московській державі.
1 формування розвиненої системи
«приказів» — центральних органів виконавчої влади галузевого управління
2 юридичне закріплення
«Жалуваними грамотами» прав і привілеїв дворян і міщан
3 створення Синоду — світської
установи для управління справами церкви та її майном
4 ліквідація Земського собору —
станово-представницького органу влади
5 запровадження «Судебника» —
першого загальнодержавного нормативно-правового акта
6 заміна намісництв, що базувалися на
системі «кормлінь», виборними земськими установами
7 запровадження «Табелі про
ранги» — системи чинів і порядку просування державною службою
113.
Які зміни в соціально-економічній сфері Наддніпрянської України відбулися
під впливом реформ 1860-1870-х років у Російській імперії?
А Формування високого рівня концентрації виробництва
Б Завершення промислового перевороту
В Витіснення іноземного капіталу національним
Г Формування ринку вільнонайманої праці
Д Подолання селянського малоземелля та безземелля
Е Зникнення традиційного класу феодального суспільства – дворянства
114.
Що з указаного нижче характеризує
становище західно-українських земель складі Австрійської імперії наприкінці XVIII – у першій половині ХІХ ст.?
А посилення впливу німецької
мови та культури
Б перебування
українських селян і міщан у кріпосній залежності
В привілейоване
становище українців у містах
Г зміцнення статусу та
авторитету греко-католицької церкви
Д домінування поляків і німців
в органах влади
Е вороже ставлення імперської влади до греко-католицького
духовенства
115.
Які завдання
державотворення в Україні було вирішено в першій половині 1990-х років?
А побудовано соціально орієнтовану ринкову економіку
Б визначено
державні кордони, регламентовано режим і порядок їх охорони
В інтегровано
українську економіку в європейські та світові економічні структури
Г створено
власні Збройні сили, організовано органи безпеки та правопорядку
Д прийнято
Конституцію незалежної України
Е сформовано інститут громадянства, національну символіку визнано державною
116.
Що
відповідає поняттю «зміст навчання»?
А послідовність тем для вивчення;
Б послідовність навчальних дій;
В ключове запитання – що вивчаємо?
Г ключове запитання – як вивчаємо?
Д планування здійснюється до початку навчання;
Е планування здійснюється у процесі навчання.
117.
Які
можливі варіанти із запропонованих
є доцільними для розв’язання визначених завдань уроку під час етапу
мотивації учнів до пізнавальної діяльності?
А тренінг;
Б гра;
В вправа;
Г відео;
Д бесіда;
Е сенкан.
118.
Які перелічені методи сприяють переходу
вербальних знань у невербальні знання?
А лекція;
Б робота з підручником;
В групові та індивідуальні проекти;
Г комп’ютерні симуляції;
Д розв’язання задач;
Е стажування.
119.
Установіть відповідність між структурою
уроку та дидактичною технологією.
5.
Актуалізація,
побудова знань, рефлексія.
6.
Зіткнення
з питанням, що потребує розв’язання, збір і аналіз даних, визначення зв’язків і
формулювання гіпотези, перевірка припущень, підсумки.
7.
Вступ
(мотивація, оголошення теми), основна частина (інформація, вправи), Підсумкова
частина.
8.
Етап
орієнтації, визначення мети, проектування, організація виконання плану
діяльності, контрольно-оцінний етап, заключний етап.
А Технологія інтерактивного уроку.
Б Технологія особистісно орієнтованого уроку.
В Технологія критичного мислення.
Г Технологія проблемного навчання.
Д Технологія діалогічного навчання.
120. Визначте
структуру запропонованого уроку
1) Мотивація учбової діяльності учнів,
повідомлення теми, мети і завдань уроку.
2) Перевірка рівня знання учнями фактичного
матеріалу і уміння розкривати елементарні поняття.
3) Перевірка знання учнями основних понять і умінь
самостійно пояснювати їхню сутність, приводити найбільш переконливі аргументи
до своїх суджень.
4) Перевірка глибини осмислення учнями знань і
міри їхнього узагальнення.
5) Застосування учнями знань у стандартних та
нестандартних ситуаціях.
6) Перевірка, аналіз і оцінка виконаних завдань.
7) Підсумки уроку.
8) Повідомлення домашнього завдання.
А ) комбінований урок;
Б) урок
повторення та закріплення знань;
В) урок узагальнення і систематизації знань;
Г) урок вивчення нового матеріалу;
121. Визначте структуру запропонованого уроку
1)
організаційна
частина;
2)
мотивація
навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми, мети, завдань уроку;
3)
актуалізація
опорних знань (перевірка знань учнів) ;
4)
пояснення
нового матеріалу;
5)
закріплення
вивченого;
6)
вирішення
завдань з пройденого матеріалу;
7)
підведення
підсумків уроку;
8)
пояснення
домашнього завдання.
А) урок повторення та закріплення знань;
Б)урок вивчення нового матеріалу;
В) комбінований урок;
Г) урок узагальнення і систематизації знань
122. Встановіть відповідність між характером
навчального матеріалу і відповідними методами його засвоєння:
характер навчального матеріалу
|
методи засвоєння
|
А) Вивчення ідей, концепцій, нормативних
документів;
|
1. спостереження, демонстрація
|
Б) Вивчення типологічних особливостей та
характеристик об’єкту;
|
2. дискусія, лекція
|
В) Оволодіння способами самостійної
діяльності навчальним матеріалом;
|
3. вправа
|
Г) Оволодіння навичками застосування;
|
4. вправа, робота з книгою
|
123. Встановіть
відповідність між методами навчання та групами, до яких вони належать:
методи навчання
|
групи
|
А) дискусія
|
за логікою пізнання
|
Б) диспут;
|
за джерелом інформації
|
В) традукція;
|
за рівнем пізнавальної активності і самостійності учнів
|
Г) частково-пошуковий
|
за джерелом інформації
|
124. Встановіть відповідність між
основними групами роздаткових навчальних матеріалів та їх прикладами:
групи роздаткових навчальних матеріалів
|
приклади
|
А) інформаційні
джерела;
|
1. анкети, тести
|
Б) методичні ;
|
2.завдання, вправи
|
В) навчальні;
|
3. інструкції, рекомендації
|
Г) оцінювальні
|
4. закони, статті, замітки
|
125.
Установіть відповідність між структурою уроку та дидактичною технологією.
структура уроку
|
дидактичною технологією.
|
1.Актуалізація, побудова знань, рефлексія.
|
А Технологія інтерактивного уроку.
|
2.Зіткнення з питанням, що потребує розв’язання,
збір і аналіз даних, визначення зв’язків і формулювання гіпотези, перевірка
припущень, підсумки.
|
Б Технологія особистісно орієнтованого уроку.
|
3.Вступ (мотивація, оголошення теми), основна
частина (інформація, вправи), Підсумкова частина.
|
В Технологія критичного мислення.
|
4.Етап орієнтації, визначення мети,
проектування, організація виконання плану діяльності, контрольно-оцінний
етап, заключний етап.
|
Г Технологія проблемного навчання.
|
126 З поданого переліку визначте
стратегії, які сприяють індивідуалізації навчання:
А) вчитель
використовує знання індивідуальних особливостей учнів при плануванні уроків;
Б) при
плануванні уроків вчитель керується в основному рекомендаціями державних
програм;
В) вчитель
здійснює індивідуальний підхід лише через індивідуальні заняття;
Г) вчитель володіє та використовує навички
спостереження
127 . Процес відображення
числами рівнів прояву якостей учня. Що цікавлять дослідника, називається:
А) педагогічним вимірюванням;
Б) педагогічним прогнозуванням;
В) педагогічною діагностикою;
Г) педагогічним проектуванням
128 . Організація навчання в
малих групах, об’єднаних спільною метою – це:
А) навчання у грі;
Б)
навчання в дискусії;
В) форма кооперативного навчання;
Г) форма розвивального навчання.
129 . Дидактичними вимогами до сучасного уроку є :
А) врахування у цільовій
настанові уроку психологічної задачі вивчення теми і досягнутих результатів;
Б) чітке формулювання освітніх
завдань в цілому і його складових елементів, їхній зв'язок з розвиваючими і
виховними завданнями;
В) чергування видів діяльності (зміна слухання,
виконання обчислювальних, графічних і практичних робіт);
Г) урок має бути емоційним, викликати інтерес до
навчання і виховувати потребу в знаннях.
130 . Основними видами педагогічного
контролю є:
А ) індивідуальний, фронтальний;
Б) взаємоконтроль, самоконтроль;
В) поточне, тематичне, підсумкове;
Г) усне,
письмове, тестування.
131. З поданого переліку визначте
стратегії, які сприяють індивідуалізації навчання:
А) вчитель
використовує знання індивідуальних особливостей учнів при плануванні уроків;
Б) при
плануванні уроків вчитель керується в основному рекомендаціями державних
програм;
В) вчитель
здійснює індивідуальний підхід лише через індивідуальні заняття;
Г) вчитель володіє та використовує
навички спостереження.
132. З
поданого переліку оберіть вірне
твердження щодо педагогічної техніки:
А) педагогічна техніка має свою структуру і
виступає основою для проектування педагог них явищ і процесів;
Б) педагогічна техніка – це комплекс особистих
здатностей педагога, які актуалізуються спонтанно на рівні звички, внутрішньої
педагогічної культури, педагогічної інтуїції;
В) педагогічна техніка – це сукупність
дидактичних прийомів, дій, логічних операцій, що веде до прогнозованого
результату;
Г)
педагогічна техніка забезпечує рух змісту від мети до результату і виступає
засобом організації педагогічної взаємодії суб’єктів навчання
ІІІ рівень
133 Знайдіть зв’язок між названими датами та визначіть подію або історичний
процес, що їх об’єднує:
А 1618 – 1629 – 1648 Тридцятилітня війна
Б 1492 – 1498 – 1519 Великі географ.відкриття
В 1700 – 1709 – 1721 Північна війна
Г 1517 – 1534 – 1555 Реформація у Німеччині, Англії, Аусбург.мир
Д
1648 – 1654 – 1657 Визвольна
війна укр.. народу
Е 1775 – 1776 – 1783 Боротьба за незалежність США
134 Розв’яжіть історичну задачу:
До року народження М.Грушевського (1866) додайте
дату народження Б.Хмельницького (1595) та рік передачі Криму із складу РРФСР до УРСР (1954). Отриманий результат
поділіть на дату (число) оголошення Маніфесту про звільнення селян у Російській
імперії(19). Потім додайте рік виведення на орбіту Землі першого штучного
супутника (1957). Відніміть рік проведення останнього перепису населення
України (2001). Одержаний результат помножте
на число листопада 1917 р., коли було прийнято ІІІ Універсал Центральної
Ради (7). Потім додайте рік запровадження гривні (1996). Відніміть рік виборів
Верховної Ради України ІV скликання (2002) й століття, коли
гетьманував Данило Апостол (18) і ви отримаєте дату події з історії України.
Назвіть
дату і подію.
135 Розв’яжіть історичну задачу:
До року Комп’єнського перемир’я (1918) додайте рік
Конотопської битви (1659) та відніміть дату судового процесу над членами СВУ
(1930). До одержаного результату додайте рік вступу Ф.Рузвельта на посаду
президента США (1933) та відніміть дату окупації японцямі Маньчжурії (1931).
Потім відніміть кількість держав, які підписали на Вашінгтонській конференції
угоду про дотримання принципу «відчинених дверей у Китаї» (9), додайте рік
завершення Кримської війни (1856), відніміть дату укладення Глухівських статей
(1669) , додайте століття у якому з’явились перші кириличні стародруки (15) і
отримаєте дату події з історії освіти на Україні.
Назвіть дату і подію.
136 Розв’яжіть історичну задачу:
Від суми (кількість голодоморів в Україні між
Першою та Другою світовими війнами (2) та рік приходу Гітлера до влади (1933)) відніміть
суму (рік проголошення Саудівської Аравії (1931) та номер Універсалу, в якому
проголошувалось створення УНР (3)). Додайте рік появи плану Дауеса ( 1924) та
відніміть кількість договорів із союзниками Німеччини (4) і отримаєте дату
події з історії освіти на Україні.
Назвіть дату і подію.
137 Розв’яжіть історичну задачу:
До року битви на Каталунських полях (451) додайте
дату коронації Мін довга (1252), відніміть кількість мов, якими володів Ярослав
Осмомисл (8). Потім відніміть рік битви на Косовому полі (1389), та додайте дату
першої літописної згадки про Львів (1256). Відніміть дату офіційного
затвердження Папою Римським католицького чернецького ордену ієзуїтів (1540) і
додайте дату першої літописної згадки про Москву (1147). Потім додайте рік
хрещення Хлодвіга (498) й відніміть
століття появи грецьких колоній на узбережжі Чорного та Азовського морів (7) і
отримаєте дату події з історії освіти на Україні.
Назвіть дату і подію.
138 Визначить дати, які пов’язують ланцюжки історичних назв:
А Київ – Переяславець – Доростол – Філіпполь – Адріанополь – Аркадіополь –
Преслав – Доростол –
Б Городно – Мінськ – Могилів – Батурин – Полтава – Перевалочна – Очаків –
Бендери –
В Бульон – Руан – Константинополь – Кесарія – Антіохія – Єрусалим – Тулуза
–
Г Микитинська Січ – Жовті води – Чигирин – Корсунь – Біла Церква – Пилявці
– Збараж – Зборів – Львів – Замостя –
Д Чигирин – Говтва – Пирятин – Ічня – Конотоп –
Е Лісабон – м. Доброї Надії – Мозамбік – Калікут – Мозамбік – м. Доброї
Надії – Лісабон –
Є Любар – Умань – Хмельове – Бобринець – Черкаси – Балта – Ямпіль –Ж Херсон – Перекоп – Сімферополь – Ялта –
Каховка – Чонгар – Джанкой – Феодосія – Керч –
139 Викресліть зайве з логічного ряду і запишіть свій вибір в таблицях
відповідей біля відповідного номера. Виконане завдання оцінюється
у 6 балів ( по 0,5 бали за кожну
правильну відповідь)
1 Відень, Меттерніх, Будапешт, Бісмарк;
2 Західники, консерватори, словянофіли, декабристи;
3 Токугава, Сянган, Мейдзі,
Муцухіто;
4 Капіталізм, соціалізм, феодалізм, марксизм;
5 Генеральні штати, палата лордів,
Земський собор, кортеси;
6 Мюнхенська конференція,
Тегеранська конференція, Ялтинська конференція, Потсдамська конференція;
7 1492 – 1498 – 1519 – 1618;
8 Расизм, нацизм, антисемітизм,
шовінізм;
9 Лісабон, Пекін, м. Доброї
Надії, Мозамбік;
10 1618 –1648 – 1654 –
1657;
11 Могилів, Батурин, Київ,
Полтава;
12 Переяславський договір,
І.Виговський, Ю.Хмельницький, Слободищенська угода.
13 Ярослав на Волині, Ярославль, Юріїїв, Володимир Волинський
14 «Приєднання чи воз’єднання», «Правосуддя чи рецидив терору», «Вірю в Бога та в Україну», «Веселий цвинтар»
15 Галич, Завихвост, Львів,
Новгород
16 Англія, Тюдори, 1485, Генріх ІV (Ланкастер)
17 І. Срезневський, О.Ляпунов, М.Костомаров, Д.Яворницький
18 Л.Каганович, Г.Петровський,
Е.Квірінг, С.Косіор
19. М.Планк, І.Бунін, Італія,
1901
20. Е.Фермі, Н.Бор, А.Ейнштейн, П.Дебай
(хімія)
21 «Рада опору», «Фронт
незалежності» (Бельгія), «Бойові дружини», «Рада порядку»
140 Розв’яжіть історичну задачу
«Приблизно 40 тис. років тому
люди жили вже не первісними стадами, а родовими общинами. За скільки тисячоліть
до н.е. це сталося?» -
141 Поясніть, чому київську княгиню
Ольгу німецькі священики називали
«Гелена Регіна Ругорум»?
142
Знайдіть зв’язок між
названими датами та визначить подію або історичний процес, що їх об’єднує:
А 1517 – 1534 – 1555
Б 1648 –
1654 – 1657
В 1775 – 1776 – 1783
143
Знайдіть зв’язок між
названими датами та визначить подію або історичний процес, що їх об’єднує:
А 1618 – 1629 – 1648
Б 1492 – 1498 – 1519
В 1700 – 1709 – 1721
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

.jpg)
.jpg)
ми хочемо подякувати виняткову послугу, яку ми отримали протягом усього процесу рефінансування. професіоналізм та знання кредитної компанії пана Педро вражали та цінували. пан Педро є надійним кредитним спеціалістом. У минулому ми мали досвід роботи з кількома іншими банками і вважали цей процес неприємним та виснажливим. г-н Педро зробив усе більше, щоб гарантувати, що всі наші потреби були задоволені та що все було вирішено ретельно та ефективно. ми рекомендуємо і будемо продовжувати рекомендувати його в майбутньому.” Контактна електронна адреса містера Педро: pedroloanss@gmail.com
ОтветитьУдалить